פריטים חדשים שנוספו לאחרונה


סקירה משווה של מרכז מחקר ומידע של הכנסת מרכז המחקר והמידע של הכנסת שיחרר סקירה משווה שהוכנה ע"י ליאור בן- דוד ואתי וייסבלאי בנושא: "אמצעי זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ומאגרי מידע ממשלתיים" (PDF).
.
בועז סנג'רו, "תעזבו את האצבעות"
.
דו"ח של המועצה הצרפתית לאתיקה ברפואה ובמדעי החיים
.
וירג'יניה הצטרפה ל-11 מדינות שמתנגדות לת"ז ביומטרית
.
החלטות ממשלה על הפרויקט הביומטרי - כזכור אחת ממטרותינו באתר זה לרכז מידע רב ככל האפשר בנושא הפרויקט הביומטרי. לצורך עבודה שאנו עושים לקראת הדיונים בהצעת החוק, ליקטנו את מרבית החלטות הממשלה שהיו בנושא החל משנת 2002. כדי להגיע לריכוז ההחלטות לכו לתוויות וביחרו בתווית "דיוני ממשלה וכנסת".
.
משרד הפנים מבטיח שיגן על המידע הביומטרי - בינתיים הוא מעביר מידע אישי בניגוד לחוק
.
שטרית, יש גבול ואתה חוצה אותו - 10.12.08 - ד"ר הני זובידה, מרצה למדעי המדינה במרכז הבינתחומי הרצליה: "הגיע הזמן לעמוד ולאמר מאיר שטרית, לך הביתה נמאסת. אנחנו לא זקוקים לך בחיינו וגם לא לפיקוח מתמיד של המדינה עלינו, יש גבול ואתה חוצה אותו. ממשרה של משרת ציבור אתה מנסה להפוך את הציבור למשרת המערכת, לא עוד!"

המידע הביומטרי שלנו יהיה חלק ממרשם האוכלוסין" הדולף - הכנסת עדיין לא החליטה לאשר מאגר ביומטרי, וודאי לא על האופן שבו ייבנה ויוחזק. אבל משרד הפנים כבר קץ עם מכרז. שלוש הערות ראשוניות על ההבטחה הלא אמינה להקמת מאגר מאובטח, נפרד ממאגר מרשם התושבים הדולף דרך קבע, על העדר שקיפות ועל הפוליטיקה של הטכנולוגיה.
.
"והאנשים האלה הולכים לטפל בטביעות האצבעות שלנו"? - התקלה הזו יכולה לעלות בחיי אדם: חולים קיבלו תחת שמם תוצאות מעבדה שגויות. מקור הבעיה: תקלת תוכנה חמורה של חברת HP - מי שנבחרה להנפיק את תעודות הזהות הביומטריות. שלוש רשימות בזו אחר זו.
.
מאגר ביומטרי זה לא גאדג'ט - הטכנולוגיה יכולה להביא ברכה לפרטים ולחברה, אבל היא גם עלולה להזיק. מה שעושה את כל ההבדל זה מחשבה תחילה והסדרה קפדנית של השימוש שייעשה בטכנולוגיה. אבל במדינת ישראל ממהרים. סיפור עם מוסר השכל מפרויקט טכנולוגי אחר של משרד הפנים.
..
ארנון הראל מומחה לביומטריה: מצגת על הצעת החוק - מצגת בפני המועצה להגנת הפרטיות בישיבתה מיום 17.6.2008. המצגת מתייחסת לטיוטת תזכיר החוק, שעברה מאז מספר שינויים.
.
מה כה מיוחד בטכנולוגיה הביומטרית - ארנון הראל מתריע על הסיכונים הכרוכים בטכנולוגיה וקורא להשתמש בה באחריות ובזהירות, כדי שכל מערכת המבוססת על ביומטריה תכלול מלכתחילה את האמצעים הנאותים להגנה, בקרה ושליטה, שיבטיחו שלא יעשה בה שימוש לרעה.
.
משרד הפנים מעביר מידע אישי לגורמים פרטיים שלא כדין - שוב מתברר, שמשרד הפנים לא נוהג במידע האישי שלנו בצורה זהירה ואחראית. זוהי כמובן רק דוגמא. אבל יחד עם דוגמאות אחרות היא ממחישה לנו, שהגנת הפרטיות ואבטחת מידע אישי אינן מהוות חלק מהתרבות הארגונית במשרד הפנים. ועכשיו לכו ותתנו להם לנהל מאגר ביומטרי..
.
ביהמ"ש האירופי: מאגר הד-נ-א בבריטניה לא חוקי - נקבע כי גם נטילת טביעות אצבע בלבד - לא בלוויית דגימת ד-נ-א, מהווה פגיעה קשה בפרטיות, והנטל על הממשלה להוכיח שהדבר הכרחי בחברה דמוקרטית.
.
ככה שומר משרד הפנים על המידע האישי שלנו - שחר אילן ב"הארץ" חושף עוד פרק בהילכות אבטחת מידע במשרד הפנים - היסטוריה של הפקרות.
.
המועצה להגנת הפרטיות לפרופ' בן ששון: החיפזון אינו ראוי - המועצה להגנות הפרטיות פנתה ביום 5.12.08 ליו"ר ועדת החוק חוק ומשפט של הכנסת וביקשה שלא לקיים דיון חפוז ביוזמת החקיקה.
.
בגלל ההשכלה האקדמית המיוחדת שלו בתחום המיקרו ביולוגיה - דברי ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה שאישרה את הצעת החוק (3.8.08). עם כמה הערות שלי בתוך הטקסט.
.
פרופ' למערכות מידע בבריטניה: ת"ז ביומטרית היא גניבתה זהות האולטימטיבית - Time OnLine 7.3.08. פרופ' איאן אנג'ל, מומחה למערכות מידע ב-London School of Economics: מערכות מחשב נכשלות תמיד ומאגר לאומי יעשה זאת "big time"
.
ארה"ב - דו"ח ממשלתי על עלויות והשלכות פרוייקט Real ID
.
דו"ח רשמת מאגרי המידע - הפקת מרשם האוכלוסין על ידי משרד הפנים - ראו מה כתבה רשמת מאגרי המידע על אבטחת המידע במרשם האוכלוסין. היסטוריה של הפקרות.

* * * * *

מטה המאבק בחוק האח הענק
.
.

האגודה לזכויות האזרח בישראל מקימה כאן מטה מאבק נגד הצעת חוק חדשה שמקדם משרד הפנים, ולפיה יוקם מאגר מידע רגיש, שיכיל טביעות אצבע ו"תמונה ביומטרית" של כלל תושבי ישראל. אם חוק נתוני תקשורת היה "חוק האח הגדול", כי אז הפגיעה בפרטיות של כולנו בעקבות הקמת מאגר ביומטרי כזה הופכת את יוזמת החקיקה החדשה ל"חוק האח הענק" (להסבר מפורט ראו במכתב המועצה הציבורית להגנת הפרטיות, הממונה על ידי שר המשפטים)..

האתר נולד לאחר שהגענו להכרה, שלמרבה הצער עדיין לא חדרה למסדרונות השלטון שלנו: מדובר בנושא מורכב, שדורש לימוד ודיון מעמיקים לפני שמחליטים על צעד פזיז ובלתי הפיך...

.

לכן התחלנו לרכז כאן מידע מישראל ומהעולם, כדי לסייע לכל מי שרוצה ללמוד על הנושא ולפעול נגד קלות הדעת והזלזול בזכויות אדם, שמאפיינים את היוזמה הביומטרית. האתר מוקם בחופזה, על תשתית טכנולוגית מוגבלת ונמצא בשלבי הרצה. "הרצה" תרתי משמע: הוא מוקם במהירות בניסיון להדביק את הריצה המטורפת של שר הפנים, שדוחף לחקיקה בשיטת ה"זבנג וגמרנו" בניגוד למה שראוי לחברה נבונה ודמוקרטית. אנו מתכוונים להוסיף חומרים, לשפר את העריכה ולשכלל את נגישותם לפי נושאים - נשמח לקבל הערות, הצעות וחומרים נוספים.

.
במקביל נעדכן כאן על התקדמות היוזמה הממשלתית ונציע דרכים לפעול נגדה יחד איתנו או באופן עצמאי. המאבק הוא חשוב: כל אחת ואחד יכולים לתרום - כל מכתב או מייל לח"כ, כל מסר לתקשורת, כל רשימה בבלוג ועוד ועוד דרכים - הכל יכול לעזור. וגם כאן נקדם בברכה הצעות שלכן/ם.

.
מנהל הקמפיין הוא עו"ד אבנר פינצ'וק, ראש תחום מידע ופרטיות באגודה ועורך pratiut.com.


מה הולך כאן?
ואיך מתמצאים?
.
האתר כולל חומרים מסוגים שונים: רשימות רבות מפנות למאמרים ומקורות חיצוניים בלוויית מספר מובאות או תמציות; מלבד אלה אנו מעלים רשימות עמדה; עידכונים וקריאות לפעולה ועוד - בדרך כלל החומרים מסודרים לפי סדר כרונולוגי, כלומר לפי סדר פרסומם המקורי. לכן, בעיון רגיל לא תוכלו לדעת מה הוספנו כאן לאחרונה - לשם כך לכו לכאן.
.
בטור השמאלי של הדף המרכזי באתר (גוללו למטה), תמצאו רשימת תוויות, שממיינות את המידע שהועלה לאתר לפי נושאים. כך, למשל, תווית של "מחטף והטעייה" תמיין את כל המקורות שיש בהם התייחסות לאופן הפזיז והמניפולטיבי שבו מקדמת הממשלה את הפרויקט. תווית "מומחי IT" או "משפטנים" יובילו למקורות שבהם הסבירו מומחים מה לקוי ביוזמת החקיקה. מלבד רשימת התוויות יהיו בטור השמאלי חלונות נושא ובהם הפניה לחומרים בהתאם למיון נוסף. מתחת לכותרות "התפתחויות" ו"קריאה לפעולה" יופיעו ציוני דרך בהתקדמות היוזמה הממשלתית, והצעות כיצד ניתן לפעול. בתחתית הטור השמאלי תמצאו הפניה לקטעי וידאו בנושא.
.
כאמור, אנחנו בשלבי הרצה ולמידה, העריכה היא לעיתים בלתי אחידה, המפתחות טעונים שיפור - נשתדל לעשות זאת, ונשמח לקבל מכן/ם עוד חומרים, הערות והצעות. כתובתי: apinchuk@acri.org.il .
.
We The People Will Not Be Chipped-Resistance is NOT futile , we will NOT be assimilated

No REAL ID