* * * * *

מטה המאבק בחוק האח הענק
.
.

האגודה לזכויות האזרח בישראל מקימה כאן מטה מאבק נגד הצעת חוק חדשה שמקדם משרד הפנים, ולפיה יוקם מאגר מידע רגיש, שיכיל טביעות אצבע ו"תמונה ביומטרית" של כלל תושבי ישראל. אם חוק נתוני תקשורת היה "חוק האח הגדול", כי אז הפגיעה בפרטיות של כולנו בעקבות הקמת מאגר ביומטרי כזה הופכת את יוזמת החקיקה החדשה ל"חוק האח הענק" (להסבר מפורט ראו במכתב המועצה הציבורית להגנת הפרטיות, הממונה על ידי שר המשפטים)..

האתר נולד לאחר שהגענו להכרה, שלמרבה הצער עדיין לא חדרה למסדרונות השלטון שלנו: מדובר בנושא מורכב, שדורש לימוד ודיון מעמיקים לפני שמחליטים על צעד פזיז ובלתי הפיך...

.

לכן התחלנו לרכז כאן מידע מישראל ומהעולם, כדי לסייע לכל מי שרוצה ללמוד על הנושא ולפעול נגד קלות הדעת והזלזול בזכויות אדם, שמאפיינים את היוזמה הביומטרית. האתר מוקם בחופזה, על תשתית טכנולוגית מוגבלת ונמצא בשלבי הרצה. "הרצה" תרתי משמע: הוא מוקם במהירות בניסיון להדביק את הריצה המטורפת של שר הפנים, שדוחף לחקיקה בשיטת ה"זבנג וגמרנו" בניגוד למה שראוי לחברה נבונה ודמוקרטית. אנו מתכוונים להוסיף חומרים, לשפר את העריכה ולשכלל את נגישותם לפי נושאים - נשמח לקבל הערות, הצעות וחומרים נוספים.

.
במקביל נעדכן כאן על התקדמות היוזמה הממשלתית ונציע דרכים לפעול נגדה יחד איתנו או באופן עצמאי. המאבק הוא חשוב: כל אחת ואחד יכולים לתרום - כל מכתב או מייל לח"כ, כל מסר לתקשורת, כל רשימה בבלוג ועוד ועוד דרכים - הכל יכול לעזור. וגם כאן נקדם בברכה הצעות שלכן/ם.

.
מנהל הקמפיין הוא עו"ד אבנר פינצ'וק, ראש תחום מידע ופרטיות באגודה ועורך pratiut.com.


מה הולך כאן?
ואיך מתמצאים?
.
האתר כולל חומרים מסוגים שונים: רשימות רבות מפנות למאמרים ומקורות חיצוניים בלוויית מספר מובאות או תמציות; מלבד אלה אנו מעלים רשימות עמדה; עידכונים וקריאות לפעולה ועוד - בדרך כלל החומרים מסודרים לפי סדר כרונולוגי, כלומר לפי סדר פרסומם המקורי. לכן, בעיון רגיל לא תוכלו לדעת מה הוספנו כאן לאחרונה - לשם כך לכו לכאן.
.
בטור השמאלי של הדף המרכזי באתר (גוללו למטה), תמצאו רשימת תוויות, שממיינות את המידע שהועלה לאתר לפי נושאים. כך, למשל, תווית של "מחטף והטעייה" תמיין את כל המקורות שיש בהם התייחסות לאופן הפזיז והמניפולטיבי שבו מקדמת הממשלה את הפרויקט. תווית "מומחי IT" או "משפטנים" יובילו למקורות שבהם הסבירו מומחים מה לקוי ביוזמת החקיקה. מלבד רשימת התוויות יהיו בטור השמאלי חלונות נושא ובהם הפניה לחומרים בהתאם למיון נוסף. מתחת לכותרות "התפתחויות" ו"קריאה לפעולה" יופיעו ציוני דרך בהתקדמות היוזמה הממשלתית, והצעות כיצד ניתן לפעול. בתחתית הטור השמאלי תמצאו הפניה לקטעי וידאו בנושא.
.
כאמור, אנחנו בשלבי הרצה ולמידה, העריכה היא לעיתים בלתי אחידה, המפתחות טעונים שיפור - נשתדל לעשות זאת, ונשמח לקבל מכן/ם עוד חומרים, הערות והצעות. כתובתי: apinchuk@acri.org.il .
.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מאמר שפורסם בכל אתרי אבטחת המידע בפבר 2009 ובו מפורטים סיבה אחר סיבה לאי היכולת של מאגר ביומטרי למלא אחר היעוד וכן הקלות הבלתי נסבלת לזייף דרכונים ביומטריים:

The Myth of Biometrics Enhanced Security

http://www.securitypark.co.uk/security_article262703.html

http://www.securitypark.co.uk/security_article262704.html

מיכה שפיר

We The People Will Not Be Chipped-Resistance is NOT futile , we will NOT be assimilated

No REAL ID