החוק הביומטרי נראה כמו מחטף ציבורי

עודד ירון ב"הארץ" 30.10.08: "ברגע אחרי שההחלטה ללכת לבחירות ולפני פגרת הבחירות, הכנסת מיהרה לאשר אתמול בקריאה ראשונה את חוק תעודות הזהות הביומטריות. בשיחה עם ד"ר מיכאל בירנהק, מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, הוא מתח ביקורת חריפה על האישור המהיר של החוק השנוי במחלוקת, 'זה נראה כמו מחטף ציבורי וזה לא מריח טוב. אפילו שזה רק קריאה ראשונה, לא נראה ראוי שבממשלת מעבר יעלו דברים שנויים במחלוקת, שמחייבים דיון ציבורי יסודי'…

משרד הפנים מודע לביקורת על כן ניתן לראות להצעת החוק שהוגשה לכנסת הוסיפו 'הרבה מלל על הזכות לפרטיות והרבה יותר ניסיון להציג את זה בצורה מאוזנת ומידתית, אבל נראה לי שבמקום להתמודד עם הבעיות בצורה עמוקה ומהותית מנסים להתמודד עם זה בצורה של רטוריקה'…"

השר שטרית ציין בדיון בכנסת כי תעודת זהות ביומטרית היא תנאי לביטול הוויזות לארה"ב. אולם, בירנהק מסביר כי האמריקאים דורשים דרכון ולא תעודת זהות, ובכל מקרה הם לא דורשים את מאגר המידע. מצד שני לחוק כזה עשויות להיות השלכות נוספות על יחסינו עם ארגונים (בינ"ל) אחרים. בגלל שנושא הפרטיות נמצא על סדר היום של ארגונים בינלאומיים … 'יש פה מאגר שאומרים שהוא נועד למטרה אחת - להתמודד עם זיוף תעודות זהות- אבל ברגע שיש מאגר, מהר מאוד הוא יהיה אטרקטיווי למטרות אחרות, מה שמכונה באנגלית Creeping Functionality, והזרעים של זה נמצאים כבר בחוק… "


ברור שיעשו אבטחה. לכן משרד הפנים יקים רשות מיוחדת. ולא נעים להגיד אבל למשרד הפנים יש שם לא כל כך טוב בשמירה פרטיות והדוגמא הטובה ביותר היא מרשם האוכלוסין שמסתובב חופשי באינטרנט"

אין תגובות:

We The People Will Not Be Chipped-Resistance is NOT futile , we will NOT be assimilated

No REAL ID