ככה שומר משרד הפנים על המידע האישי שלנו

8.12.08 שחר אילן ב"הארץ" כותב היום על כך שלקראת הבחירות מועבר פנקס הבוחרים למפלגות, וש"לרוב דולף המידע, ופרטים רגישים על אזרחים במדינה נחשפים לכל". אבל זה לא כל הסיפור, ממשיך אילן:
.

"אבל האם באמת רק המפלגות אשמות? לא זה מה שהסביר חזי שאשא ממערך המחשוב במשרד הפנים לחברי ועדת הפנים של הכנסת ב-7 במרץ 2007 (ראו פרוטוקול - א"פ). הוא הסביר שבמאגרים באינטרנט יש מידע שלא מופיע בפנקס הבוחרים. הוא סיכם: 'כנראה שזה לא מהמפלגות', או לפחות לא רק. יו"ר הוועדה ח"כ אופיר פינס אמר בתגובה ש"העניין של זליגת מרשם האוכלוסין כולו זה דבר מטורף, אני רוצה לדעת איך זה קרה, שתהיה פניה של משרד הפנים למשטרה'. בישיבה הבאה דיווח שאשא לפינס: הגשנו תלונה לאור הדיון כאן, ואני עשיתי מעקב מול המשטרה. בסך הכל הרגשתי שאני די נודניק כלפי המערכת הזו. סיפרו לי שזה עובר למטה הארצי. בסופו של דבר הודיעו לי שהתיק נסגר, העבריין לא נודע. אלה היו המלים'. "

.
השתתפתי בישיבה נוספת של ועדת הפנים (ראו פרוטוקול 30.10.07) ובאמת נדהמתי לגלות שמשרד הפנים אינו מצליח לשמור על מאגר המידע של מרשם האוכלוסין, ושהתרוץ הקבוע, שלפיו האשם הוא במפלגות, אינו נכון. רשם מאגרי המידע אמר בישיבה: "הרמה הראשונה היא הרמה של המשרד, של משרד הפנים שחייב לוודא כיצד זה קרה. קודם כל – לוודא פוזיטיבית שלא היתה דליפה ממערכות המידע של משרד הפנים. אני לא יודע אם זה נעשה. אבל אם ניתן לתת אינדיקציה פוזיטיבית שזה לא נעשה במשרד הפנים – זהו גם אינפורמציה שצריכה לעבור למשטרה, כי אז צריך לחפש את זה איפה שזה נמצא, במקומות אחרים."
.
מה התחדש מאז? נכון! כלום!
.
ועכשיו אולי כדאי שנחשוב פעם נוספת כיצד להתייחס לדבריו של שר הפנים בנוגע למאגר הביומטרי, ש"למי שחוששים מפגיעה בפרטיות אין מה לדאוג... הוגדרו תנאים מאוד נוקשים לגבי גישה למאגר ומי יורשה לשלוף ממנו מידע." (ynet 1.12.08).
.
.

אין תגובות:

We The People Will Not Be Chipped-Resistance is NOT futile , we will NOT be assimilated

No REAL ID