דחייה זמנית או קבורה סופית של המאגר

לפני כשעה נודע שראש הממשלה החליט לדחות בשבוע את ההצבעה על החוק הביומטרי (ynet; nrg;כלכליסט; הארץ) .

יש לקוות שלא מדובר בהשהייה זמנית בלבד, ושחברי הכנסת ושרי הממשלה יתנערו מהמאגר באופן סופי.

האגודה לזכויות האזרח מברכת ומורידה את הכובע בפני נשות ואנשי no2bio ופעילים חברתיים נוספים, בלוגריות ועיתונאים, משפטניות ומדענים, אנשי ציבור וכל מי שפעל וימשיך לפעול נגד היוזמה הביומטרית (ראו בהודעה שהוצאנו לפני שעה).

ראוי גם לברך ח"כים ושרים שנלחמו נגד הזרם. כל רשימה שמית תהיה חלקית ותעשה עוול, אבל אם בכ"ז, ראוי לציין את השר מיקי איתן ואת הח"כים דב חנין וניצן הורוביץ שנלחמו כבר מתחילת הדרך. שרים וח"כים אחרים מהליכוד שהרימו את נס המרד בליכוד - גדעון סער, יוסי פלד, משה יעלון - לבטח היו נוספים. בישראל ביתנו היה זה דוד רותם וכנראה גם חמד עמאר.

בקדימה ניהלה היום דליה איציק קרב איתנים בשטרית. מתנגדים אחרים שידועים לי הם שאול מופז, נחמן שי, יוליה שמאלוב-ברקוביץ. חבל רק שמנהיגת האופוזיציה ח"כ ציפי לבני, שחרתה על דיגלה מחויבות לדמוקרטיה ולזכויות אדם, לא יצאה נגד החוק ואף שקלה להטיל משמעת סיעתית. יש לקוות שעכשיו גם היא תתנער מהמאגר.

עדיין אסור לנוח על זרי הדפנה - השד הביומטרי עלול לחזור. בצד השני ממשיכים ללחוץ (וראו את תהייתו של יהונתן קלינגר ב-TheMarker; ובבלוג שלו - "מה הדיל").

הבוקר הוצאנו קריאה אחרונה לראש הממשלה ולראשי מפלגות העבודה, קדימה, וישראל ביתנו (כל הפניות נמצאות בהמשך הדף הזה באתר האגודה). הנה נוסח המכתב לראש הממשלה:


לכבוד ח"כ בנימין נתניהו, ראש הממשלה.

1. היום תתבקש הכנסת לאשר הקמה של מאגר ביומטרי שאין כמותו באף מדינה דמוקרטית.

2. המאגר אינו נחוץ כדי להלחם במכת הזיוף של תעודות הזהות. נהפוך הוא, כפי שהעיד ח"כ שטרית במהלך דיוני ועדת המדע, רק בשל הרצון לקדם את המאגר עוכבה ההנפקה של תעודות זהות "חכמות" ואמינות. המאגר אף אינו נחוץ לביטחון ואפילו שירותי הביטחון הסתייגו מהקמתו בשם סכנותיו המרובות. וגם המשטרה לא תיוושע מסמכויות מעקב דרקוניות, שיפגעו בעיקר בחפים מפשע.

3. בקווי היסוד חרטה ממשלתך על דגלה את שלטון החוק. זכויות אדם ודמוקרטיה הם חלק בלתי נפרד משלטון החוק והן אינן עולות בקנה אחד עם מאגר ביומטרי ועם שלטון יודע-כול. במדינה דמוקרטית חייב הכוח להיות מוגבל ומבוזר וכך גם המידע האישי שמחזיקה המדינה על אזרחיה.

4. בדבריו בכנסת ציין המשנה ליועמ"ש, כי "בגרמניה הם שמים אמצעים ביומטריים בדרכון אבל אח"כ הם משמידים את התמונה כי הם לא רוצים מאגר מרכזי ויש להם את הסיבות ההיסטוריות שלהם לחשוש מריכוז סמכויות וכוח". אלא שגם לנו מותר ללמוד מההיסטוריה. במיוחד אתה, שעומד בראש תנועה שחוותה בעבר רדיפה ומעקב שלטוני, יודע שלא פעם אך כפסע מפריד בין יעילות לבין עריצות שלטונית.

5. ממשלתך לא יזמה את המאגר הביומטרי וביכולתה לעצור את התהליך הקלוקל שבאמצעותו הוא קודם.

6. אנו קוראים לך ולחברי סיעתך לדבוק בדמוקרטיה ובזכויות האדם להתנער מהמאגר.

אין תגובות:

We The People Will Not Be Chipped-Resistance is NOT futile , we will NOT be assimilated

No REAL ID