הממשלה אישרה: תעודת זהות עם תווי פנים וטביעות אצבע - 4.8.08

שחר אילן ב"הארץ": אם הכנסת תאשר את החוק, המדינה תקים מאגר מידע ביומטרי לאומי שיכיל נתונים גופניים של התושבים. המתנגדים: ישראל הופכת למדינה המובילה במערב באגירת מידע על תושביה
שורת ארגונים מתנגדים בחריפות להקמת מאגר המידע הביומטרי. המועצה להגנת הפרטיות טוענת כי המאגר עלול לגרום לפגיעה גדולה בזכויות יסוד של אזרחי ישראל. המועצה מציעה לחלק תעודות זיהוי ביומטריות שיאפשרו השוואה בין התעודה לנושאה, בלי להקים מאגר מידע מרכזי. המועצה מבקרת את הכוונה להשתמש במאגר לצורך לחימה בפשיעה, וטוענת שהדבר הופך את כל אזרחי ישראל לעבריינים בפוטנציה. עו"ד אבנר פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח כתב לשר המשפטים דניאל פרידמן כי "לא לחינם לא העזה אף דמוקרטיה מערבית להנהיג מאגר נתונים כה מסוכן". הוא מציין שמאגר המידע של מינהל האוכלוסין מתגלגל היום ברשת האינטרנט, וקיימת סכנה שכך יקרה גם למאגר הביומטרי.
יו"ר הוועדה להגנת הפרטיות בלשכת עורכי הדין, עו"ד דן חי, מזהיר מתופעת "התפוח הרקוב" של גורמי פנים, שיעבירו מידע ביומטרי שלא כדין. הד"ר למשפטים עומר טנא הסביר במאמר שפירסם ב"דה מרקר", כי אגירת מידע מהסוג של טביעות אצבע ותווי פנים מסוכנת במיוחד משום שזהו מידע שמאפשר אחר כך לעקוב אחר תנועותיו של אדם. טנא הזהיר כי טעויות של המערכת הביומטרית עלולות להכניס אנשים לרשימות שחורות וליצור "סיוט קפקאי של בני אדם המנסים להוכיח כי 'הם אינם הם'".

אין תגובות:

We The People Will Not Be Chipped-Resistance is NOT futile , we will NOT be assimilated

No REAL ID