בגלל ההשכלה האקדמית המיוחדת שלו בתחום המיקרו ביולוגיה

3.8.08 דברי ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה עם כמה הערות שלי בתוך הטקסט:

.

"הממשלה תדון היום בטיוטה של הצעת חוק שנועדה לעשות מהפכה חסרת תקדים בכל הנושא שקשור לתעודות הזיהוי והדרכונים שמנפיקה מדינת ישראל. מדובר בהקמת מאגר נתונים ביומטרי. למעשה, הפיכת תעודת הזיהוי והדרכונים שמנפיקה המדינה לתעודות ביומטריות, כלומר כאלה המכילות נתונים של טביעות אצבע ונתונים נוספים שיוכלו לאמת ביתר קלות את זהות האנשים שמשתמשים בתעודות הללו.

.

הסיבה לשינוים הללו היא כפולה- קודם כל התמודדות עם זיופים רבים של תעודות זהות ודרכונים ישראליים (מאז כבר "ירדו" מאחיזת העיניים הזו, לא צריכים ביומטריה בשביל להתמודד עם הזיופים, לבטח שלא צריכים מאגר - א"פ), ואולי לא פחות מכך, גם היכולת לנצל את השינוי הזה כדי לשפר באופן משמעותי ביותר את השירות שניתן לאזרח על ידי גופים ציבוריים ורשויות שלטוניות משום שהיכולת ליצור זיהוי חד ערכי בין הפונה לבין נותן השירות יכולה לקצר הליכים, למנוע צורך בהגעה למשרדים ולאפשר אספקת שירותים מהירה וטובה יותר.

.

מה שייעשה בתחום של המידע הביומטרי הוא שילוב בתעודת הזהות ובמסמכי הנסיעה של תמונה שכוללת את תווי הפנים ושתי טביעות אצבע בשילוב של אלמנטים ביומטריים שיוצרים רמת דיוק שהיא הגבוהה ביותר שידועה כיום בעולם המדעי לגבי זיהוי של אדם כלשהו, והבטחה שההתאמה בין האדם שנושא את התעודה ובין האדם שמופיע בתעודה היא התאמה מוחלטת (זו בדיוק הבעיה, ברגע שיהיו זיופים ודליפות מידע, ויהיו כאלה!, היתרון יהפוך לחיסרון - א"פ). בנוסף לכך, כפי שאמרתי קודם, תעודת הזיהוי תכלול גם אלמנט של מה שנקרא כרטיס חכם, כלומר, שבב שבנוסף למידע הביומטרי יאפשר להוציא תעודות דיגיטאליות לצורך אימות של זיהוי וחתימה של מי שמקבל שירות. זה יאפשר לתושבי ישראל ליצור קשר עם גורמי השירות, כפי שאמרתי קודם, מבלי שיהיה צורך להגיע באופן אישי אלא לעשות את זה באמצעים דיגיטאליים ואלקטרוניים, דבר שישפר את השירות, יחסוך זמנים, יחסוך כוח אדם במקומות שבהם יש עודף של כוח אדם ובקיצור יעשה את החיים נוחים יותר וטובים יותר להרבה מאוד תושבים.

.

אני רוצה בהזדמנות הזאת לשבח את שר הפנים מאיר שטרית, שאולי גם בגלל ההשכלה האקדמית המיוחדת שלו בתחום המיקרו ביולוגיה (עם כל הכבוד, זו לו מומחיות שמעידה על משהו, חוץ מעל גחמה - א"פ) מהרגע הראשון לכהונתו, הנושא עוד נדון לפני כן, אבל מהרגע הראשון לכהונתו בתקופת כהונתו של השר רוני בר-און (רוני בר-און פשוט התנגד למהלך, גחמה כבר אמרתי? - א"פ) הוא לקח את הנושא הזה לידיים ונתן לו דחיפה בלתי רגילה. זה מחייב תאום עם גורמים רבים מאוד ומשרדים שונים שיש להם נגיעה לנושאים הללו, הוא הצליח, בעבודת מטה, לגבש הסכמה כוללת וגם להסכים על הכלים הדרושים כדי שאפשר יהיה להביא ליישום מהיר של החלטה. אנחנו היום נסמיך את וועדת השרים לחקיקה לאמץ את החוק על מנת שאפשר יהיה להתקדם בנושא הזה ולגמור אותו במהלך שנת 2009, תודה רבה לשר הפנים, כל הכבוד."

.

אין תגובות:

We The People Will Not Be Chipped-Resistance is NOT futile , we will NOT be assimilated

No REAL ID